Hermed lidt feedback på jeres arbejde fra uge16.
Gruppenavn:
|
Kommunikation -
Gruppe 4 - PV15M
|
Kunne ikke se indlæg
|
|
||||||
|
|
Er det gjort
|
Kommentar
|
||||||
1
|
Vis i et videoklip, hvordan de to
virkelighedsforståelser kan udfolde sig i en og samme samtale mellem en
pædagog og en mor eller mellem en pædagog og en bruger (barn, unge, voksen).
|
|
To universer står over for hinanden. Det ene univers indgår på det
andet univers’ præmisser. Det kan måske være udtryk for underkastelse eller fleksibel
og potentiel multivers.
|
||||||
2
|
Vis en samtale, hvor udtryk bliver forstået helt forskelligt,
når der skiftes kontekst
|
|
Enig
|
||||||
3
|
Vis en samtale hvor pædagogen er bevidst om
cirkulariteten? Hvad siger, gør, tænker pædagogen?. Vis samme situation, hvor
pædagogen taler og tænker mere lineært
|
|
I begge klip søger pædagogen at opnå samme virkning, at drengen gør
det pædagogen gerne vil have ham til.
Det ene klip viser en uvenlig
tilgang det andet en venlig. Lineær er ikke nødvendigvis lig med en uvenlig,
autoritær, kommanderende taleform.
|
||||||
4
|
Vis en
samtale, hvor deltagerne ikke er bevidste om domænerne. Vis samme situation
(samtale?), hvor mindst én af deltagerne er bevidst om domænerne.
|
|
Tydelig personligt domæne der præger den aggressive mor.
Pædagogen ”lægger sig fladt ned” i klip to. Han får på den måde ”taget
gassen ud af” den konflikt som moderen igangsætter.
|
mvh
Torben D
Ingen kommentarer:
Send en kommentar