Leverance uge 19
Vores overvejelser omkring klip 1 var, at emnet skulle være
en skole-hjem samtale.
Vores kontekst er en samtale omkring barnet, mens
situationen er at drengen ikke får madpakke med i skole.
Pædagogen skal være i den ikke-vidende-position – dvs. have
store øre og lille mund/være nysgerrig ved hjælp af reflekterende og lineære
spørgsmål.
Moren er i den ikke-vidende-position, hvilket kan ses ved at
hun bliver overrasket over informationen.
Pædagogen er mægler, mens moren og drengen finder en
løsning.
Hej
SvarSletI jeres opsummering siger I, at der i videoklip 1 er alle de ting tilstede som I har indskrevet i jeres ”Isvaffel-model”. Jeg savner, at I illustrerer jeres påstande med eksempler fra videoen. Ellers overlader I nemlig til mig, at gætte mig frem til hvor I mener, at hvad kan ses i jeres video.
Men, jeg skal da ellers lige love for at Pæd. går lige til sagen fra første sekund af. Hun har ikke det store behov for lige at danne lidt relation til Lasse og hans mor, inden hun nærmer sig sagens kerne. Det er måske den resultatorientering I forstår som tegn på åbenhed og ærlighed!?
Hvor I finder tegn på linearitet, refleksion, anerkendelse, ligeværd, fokuseret lytning og respekt kunne jeg godt tænke mig, at I viste mig som seer.
mvh
Torben D.